Antoine's Blog - Afscheid nemen bestaat niet

Toegevoegd: 22 augustus 2014 om 18:07:45

Terwijl ik dit schrijf zit onze “tante” voor te lezen aan de kinderen. Vandaag nam zij afscheid van ons en de kinderen, ze gaat verder studeren. We hadden cadeautjes gekocht en alle kinderen mochten haar iets geven. Wauw, ik zit nu nog steeds met een brok in mijn keel.

Iedereen kan praten over de hechtingsstoornis die onze kinderen zouden hebben, maar daar was zojuist niets van te merken, wat hebben we allemaal gehuild. De kinderen gaven hun cadeau een hadden daar bij allemaal hun eigen tekst. Ik draaide op de achtergrond bijbehorende muziekjes, de sfeer die ontstond zorgde ervoor dat niemand het droog hield.

Het is tenslotte ook niet zomaar iets, als iemand die je op regelmatige basis uit bed haalde, naar bed deed, uit school haalde enz. enz. vertrekt.  Wij gaan haar dan ook zeker missen, maar begrijpen de stap om verder te leren, hopelijk zien we haar over 3 jaar terug als Juf !

“Tante” wij bedanken je voor de afgelopen 3 jaar, zijn trots op wat je hebt geleerd en geloven in hetgeen je gaat doen. Heb vertrouwen in jezelf, dan komt het zeker goed.

Vanavond zongen we met zijn allen als afsluiter “Vlinder” van Marco Borsato voor je, ik herinner me nog goed dat ik je voor de eerste keer mee mocht nemen naar een concert van Marco. Het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet, alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn………

Groeten,