Antoine's Blog - Een huis vol

Toegevoegd: 04 november 2015 om 08:19:30

Hoewel we nog niet zo lang geleden aan een groot aantal mensen lieten weten dat we nog 2 plekjes in ons hart en in ons huis hadden is het nu toch echt zover. Ons huis zit vol !

Inmiddels wonen er dus 7 kinderen en 1 jong volwassene bij ons en kunnen we de komende tijd vooruit, waarmee ik bedoel dat we de kinderen (de jongste is 5 jaar) helpen en gaan begeleiden.

Door alleen hier te wonen, slapen en eten kom je er namelijk niet, je zult je verleden moeten verwerken, angsten overwinnen, normen en waarden leren, leren communiceren. Voor andere kinderen wellicht vanzelfsprekend, maar hier alles behalve.

1 van de kinderen zei onlangs, sinds ik bij jullie woon, ga ik op tijd naar bed, eet ik op vaste tijden, ga ik weer naar school, voel ik me schoon en eet ik gezonde dingen en kan ik spelen met andere kinderen.  Als je het hoort wel iets om verdrietig van te worden, maar ook weer om blij van te worden dat het zich bewust is van hoe het hoort te zijn.

Helaas voor veel andere kinderen, moeten we dus op dit moment zeggen, sorry we zitten vol ! Om de kwaliteit en onze rol als papa en mama voor de volle 100% te waarborgen zit er geen rek in dit aantal en hebben alle kinderen, de zo belangrijke, eigen kamer.

Wordt vervolgd…..