Antoine's Blog - Fijne feestdagen !

Toegevoegd: 19 december 2014 om 11:02:19

Het is zover, het jaar zit er bijna op. We zijn een tikkie moe, maar zeer voldaan kijken we terug. De kinderen zijn zojuist thuisgekomen en dus is het kerstvakantie, Zo kunnen we allemaal even uitblazen en lekker tot rust komen.

Wat was het een ongelooflijk mooi jaar, op alle gebieden. De grootste gebeurtenis was de verhuizing, we zijn op 12 april verhuisd en wonen sindsdien op de mooiste plek van Tiel. Er kwamen nog geen nieuwe bewonertjes, maar dat is voor volgend jaar.

We kregen wel heel veel nieuwe dieren en bouwden aan onze kinderboerderij, Alpaca’s, varkentjes, konijnen, kippen en geiten en ook daar zorgen we nu met zijn allen voor.

Ook voerden we gesprekken met de gemeente over de nieuwe jeugdzorg. Onze locatie is zeer geschikt voor kinderen die (even) uit hun thuissituatie moeten. Hiervoor bedachten we een prachtig Time Out plan, een plan wat we volgend jaar uitrollen. Er komen al veel kids via school bij ons spelen, die dan vervolgens niet meer weg willen. We hopen hier nog veel kids (even) een leuke tijd te geven op ons “kindereiland”

Rapporten en zorgplannen werden allemaal verstuurd en goedgekeurd. En de keuring door de brandweer werd glansrijk gehaald. De screening door de plaatsende instanties verliep idem dito. Alles is klaar voor volgend jaar en de jaren daarna.

De kinderen in Villa Vlinders (want daar gaat het uiteindelijk om) vermaken zich opperbest en ontwikkelen zich op een ongelooflijke positieve manier. Met mooi weer in de tuin en de kinderboerderij en met minder mooi weer in het atelier en in huis. De vrijheid maar tevens beschermde omgeving maken dat allemaal mogelijk.

Vandaar dat wij met een gerust hart kunnen zeggen;

Ook in 2015 maken we samen de wereld een klein beetje mooier.

Fijne feestdagen en tot volgend jaar,

Antoine, Erika en kinderen