Antoine's Blog - Hier krijgen we energie van !

Toegevoegd: 28 juni 2016 om 18:22:28

Installateur Feenstra en Nuon geven Stichting Vlinders nieuwe energie

Stichting Vlinders gaat de zomer in met 56 zonnepanelen op het dak van hun huis. Installateur Feenstra monteerde maandag en dinsdag de panelen. Het sponsoren van stichting Vlinders met zonne-energie is een gezamenlijk initiatief van de NUON Foundation, die de zonnepanelen doneert en Feenstra die installeert.

Speciale dank gaat uit naar Rob van Brunschot van Robbshop.nl, hij bracht de diverse partijen aan tafel en zorgde dus uiteindelijk voor dit resultaat.

‘Zo’n prachtig initiatief verdient het om in het zonnetje te worden gezet’, stelt Henjo Groenenwegen, algemeen directeur van Feenstra. ‘Door de montage van de zonnepanelen kunnen we een forse besparing op de energierekening voor elkaar krijgen. Dit geld kan dan weer worden geïnvesteerd in nog betere zorg voor de kinderen. Bovendien gaan we Stichting Vlinders helpen met energiebesparende maatregelen. Het is de bedoeling dat we het huis energieneutraal gaan maken.’

Feenstra heeft een vestiging op hetzelfde terrein als waar het opvanghuis is gevestigd. Groenenwegen: ‘We zijn praktisch buren. Dan is het logisch dat je elkaar helpt. Dit project past helemaal in ons beleid van maatschappelijke betrokkenheid en het realiseren van een energiezuinig leefklimaat.’

De 56 zonnepanelen leveren een totaal vermogen van 15.960 Wattpiek (Wp). Wp is de meeteenheid om het vermogen van zonnepanelen aan te geven. Rekening houdend met het gemiddeld aantal zonne-uren in Nederland is 1 Wp ongeveer gelijk aan 0,85 Kwh. Het totale dak zonnepanelen levert omgerekend dan 13.566 kWh op. Ter vergelijking: het gemiddelde energieverbruik per gezin in ons land is 3.500 kWh.

Kijk, daar krijgen wij nou energie van!